DONOR JOURNEY

Voorbij de donatievraag

De Customer Journey (klantreis) is uitgegroeid tot een onvermijdelijk onderdeel van de marketingpraktijk. Wij hebben sinds 2005 ervaring met het ontwikkelen van Customer Journeys, en gaan dan ook een stuk verder dan alleen het in kaart brengen van de touchpoints.

We brengen behoefte, beleving en gedrag van donateurs in beeld – juist buiten de typische touchpoints!

De Customer Journey is bij uitstek de geschikte vorm om diepe klantinzichten weer te geven, omdat hiermee stap-voor-stap inzichtelijk gemaakt kan worden hoe behoefte, beleving en gedrag zich (door de tijd) ontwikkelen.

En dat levert een schat aan inspiratie op. 

  • Op welke momenten moet je ‘er zijn’ als goed doel?
  • Wat motiveert de donateur (gains)?
  • Welke drempels kun je helpen vermijden (pains)?

 

Of het nu gaat om eenmalige giften, doorlopende donaties, fondsenwervende evenementen of werving van nalatenschappen: een goed uitgewerkte donor journey helpt je marketingresultaten te optimaliseren.

Wat zijn de mogelijkheden

  • Tijdens een vrijblijvende intake nemen we graag verschillende journey scenario's met je door.  
  • Op basis van de uitgangspunten stellen we een onderzoeks- en ontwikkelingsplan op.
  • Met behulp van onderzoek en verschillende workshops maken we een Donateurs’ Journey die zorgt voor:
    - Diep inzicht in het brein van de donateur.
    - Doorbraken in werving en marketing.
    - Draagvlak voor een vernieuwende benadering.
    - Nieuwe inspiratie en enthousiasme.

Meer weten?

Plan een vrijblijvende online kennismakingsworkshop. We laten graag zien wat mogelijk is. 

Ontdek wat we voor jou kunnen doen