KWALITATIEF ONDERZOEK

De verborgen waarheid achter donateurs’ gedrag

Op het gedrag van donateurs is moeilijk grip te krijgen. Waarom geven ze aan de deur graag een éénmalige donatie? En waarom ‘gooien ze de hoorn op de haak’ als je ze belt om ze te bedanken? En waarom geven ze niet maandelijks een klein bedrag, maar wel één keer per jaar een paar honderd euro?

Ons gedrag is vaak irrationeel en wordt meestal gedreven door onderbewuste drijfveren en ‘breinautomatismen’.

Bij VOOR Fondsenwerving werken we met onderzoeksspecialisten die ruime ervaring hebben met het analyseren èn verklaren van dit onderbewuste gedrag.

Met de inzichten uit ons kwalitatief onderzoek kun je optimaal inspelen op het onderbewuste gedrag van donateurs. … En dat zorgt voor een doorbraak in je marketingcommunicatie!

Wat we voor je doen

  • Tijdens een vrijblijvende intake nemen we de uitgangspunten van het onderzoek met je door
  • Op basis van je wensen stellen we een onderzoeksplan op
  • We verzorgen het complete onderzoek:
    - De werving van respondenten
    - De interviews
    - De analyse
    - De rapportage
  • In één of meerdere workshops delen we uitgebreid de inzichten èn aanbevelingen

Meer weten?

Plan een vrijblijvende online kennismakingsworkshop. We laten graag zien wat mogelijk is. 

Ontdek wat we voor jou kunnen doen